Pagina 11 din 70

cerapur /condens 7000 w

Scris: 16 Ian 2011 01:08
de fuji
otiliubv scrie:in cartea centralei ..
ce-ai facut cu Cerapur-ul ?
Te rog sa mai intervii pe forum, cand si cum ai chef -avem nevoie de specialisti.

reglaj vană gaz Ceraclass Midi /Gaz 3000 W

Scris: 16 Ian 2011 15:25
de doinastela
lucian8030 scrie:..cum se efectuează reglajul vanei de gaz.. ?
Instructiunile centralei Ceraclass Midi /Bosch Gaz 3000 W le gasesti aici.
-citeste incepand cu pag. 24

nu se mai opreste centrala Eurostar..

Scris: 17 Ian 2011 22:54
de fuji
ion cotoi scrie:am o centrala bosch eurostar zwe 28-3mfa care nu se mai opreste decat daca este reglata la pozitia 2,daca incerc sa o dau mai mare 3,4,5,6,7 nu se mai opreste,in schimb apa calda merge normal
da, n-am observat mesajul.. :?
Pai la pozitia 2 o opreste termostatul cazanului - ca se atinge temperatura reglata, adica 40 sau 45 grade pe turul cazanului /instalatiei.

De ce nu se opreste daca fixezi roata de manevra mai sus..? Poate ca totusi se opreste intr-un timp, sa zicem 1-2 ore.. Asta ar insemna ca in casa e frig si se atinge greu maximul pe turul instalatiei (si cand se atinge, termostatul cazanului opreste centrala).
-daca nu se opreste, atunci poate ca senzorul de pe tur e decalibrat (ceea ce n-ar fi o surpriza, pt. ca e vorab de o centrala veche, eurostar generatia 3, cu an de fabricatie 1999-2001, poate 2002..). Acest senzor e o consumabila, e normal sa fie schimbat la 5-8 ani (la centralele moderne mai des :D ).

iar de oprit tot se opreste centrala la un moment dat -cel ma tarziu cand ar ajunge la supra-temperatura si o opreste limitatorul de temperatura.

Re: Centrale termice BOSCH/Junkers

Scris: 18 Ian 2011 07:36
de ion cotoi
senzorul de tur l-am schimbat saptamana trecuta si nu e nicio diferenta si am termostat de camera montat.culmea e ca pe frigul ala de -10,-15 grade mergea normal,iar acum la temperatura de peste 0 grade sa nu mai faca fata?

termostat camera la Eurostar

Scris: 18 Ian 2011 13:53
de fuji
pai eu am crezut ca n-ai termostat de camera... Daca ai termostat de camera nu inteleg cum nu se opreste centrala ?! Adica fixezi termostatul de camera pe 20 grd C si nu opreste centrala ..?
-poate nu e bine legat termostatul de camera in cazan
-poate e intrerupt cablul dintre termostat si centrala

Cand s-a schimbat senzorul, nu a fost verificata tehnic si centrala ? Sau ai schimbat tu senzorul ?

Bosch heatronic, termostate TR21, TR100..

Scris: 18 Ian 2011 18:10
de jumpy
ion cotoi scrie:am o centrala bosch eurostar zwe 28-3mfa care nu se mai opreste decat daca este reglata la pozitia 2,daca incerc sa o dau mai mare 3,4,5,6,7 nu se mai opreste,in schimb apa calda merge normal
Daca ai o centrala ZWE 28-3 MFA probabil ca ai un termostat Junkers/Bosch TR 21 sau TR 100, deoarece astea erau accesoriile originale ale acestei centrale.
Aceste termostate nu sunt niste termostate obisnuite (adica on/off) ci sunt niste termostate care comunica cu automatizarea BOSCH Heatronic. Termostatul este de fapt o extensie a placii electronice a centralei racordat in 3 fire. Pe al treilea fir se intoarce spre centrala o tensiune variabila care este prelucrata si se concretizeaza in modularea flacarii arzatorului (marirea sau micsorarea acesteia) in asa fel incat sa mentina temperatura solicitata constanta (fara a opri arderea). In acest fel se obtin mai multe avantaje : mentinerea temperaturii constante - fara variatii care inerent apar la pornirea-oprirea flacarii, si reducerea drastica a numarului de porniri/opriri ale vanei de gaz, aprinderii etc.
Este un lucru binecunoscut ca orice utilaj/echipament se uzeaza f. tare cu cat are mai multe porniri-opriri.
Pt. o utilizare judicioasa trebuie lasat termostatul cazanului la pozitia 5 (aprox. 75 C), iar termostatul de camera la temperatura dorita. Pe timpul iernii flacara va merge aproape incontinuu, insa intensitatea flacarii va fi adaptata cu consumul automat. Asa se obtine si cel mai mic consum, daca e cerere permanenta de incalzire.Acasta pt. TR 21, iar pt. TR 100 va avea si o programare orara.
Nu trebuie sa-ti faci griji ca nu se opreste focul, inseamna ca functioneaza asa cum a fost gandita.

Re: Centrale termice BOSCH/Junkers

Scris: 18 Ian 2011 22:23
de ion cotoi
multumesc pentru lamuriri

avarie +Led 60 la Euroline compact

Scris: 19 Ian 2011 07:36
de andrei.eugen
Buna ziua, detin o centrala termica Junkers compact (cu buton de avarie triunghiular) din cate stiu e Junkers Euroline din seria ZS/ZW, 24 KW, problema este ca nu mai incalzeste nici apa nici nu mai da caldura in calorifere: afiseaza butonul de avarie si led-ul de 60 de grade, amandoua clipesc. Acest lucru s-a intamplat dupa ce a fost apa oprita...
Trebuie inlocuita placa electronica? Si daca da, la ce pret estimativ se gaseste? Va multumesc!

avarie +LED 60

Scris: 19 Ian 2011 12:59
de jumpy
Trebuie apasat butonul de Reset, asa cum scrie si in instructiunile aparatului..
Dupa acesta avaria dispare si centrala va functiona din nou.
Avarie cu LED 60 deobicei apare la oprirea gazelor. Verificati daca sunt gaze. Daca au fost oprite gazele si s-a executat vreo lucrare a intrat aer pe conducta si acesta trebuie eliminat.
Se reseteaza centrala pana cand dispare avaria. Succes. Daca nu reusiti contactati service-ul. O placa de Euroline compact e cam 650 lei.

cerapur /condens 7000 w

Scris: 22 Ian 2011 11:28
de otiliubv
fuji scrie:ce-ai facut cu Cerapur-ul ?...
la cerapur : am inlocuit ventilatorul si am reglat electrozii la micrometru;sifonul de condens curatat ; dupa care vana de gaz;si la urma placa electronica . din pacate problema persista; analiza de gaz e ok in parametrii inscrisi in cartea tehnica ... am vorbit cu fostul trainer general de la bosch , acesta mi_a spus ca au mai avut un caz singular iar acestia au inlocuit centrala pentru ca se saturase clientul dupa vreo 30 de intervenii fara succes .. revin cu informatii ulterioare dupa rezolvarea problemei

deflagratie la pornire cerapur /condens 7000 w

Scris: 24 Ian 2011 22:54
de otiliubv
otiliubv scrie:..la cerapur : am inlocuit ventilatorul si am reglat electrozii la micrometru;sifonul de condens curatat ; dupa care vana de gaz;si la urma placa electronica . din pacate problema persista; analiza de gaz e ok in parametrii inscrisi in cartea tehnica ...
..deranjamentul se produsese pe placa electronica ; respectiv pe intervalul de timp dintre deschiderea vanei de gaz si initializarea aprinderii (ceea ce nu se poate regla decat pe eeprom-ul procesorului) in final s-a inlocuit placa electronica si.. deocamdata.. zgomotul de deflagratie s_a diminuat.

bubuitura la pornire Cerapur

Scris: 25 Ian 2011 01:00
de doinastela
din cele spuse anterior de tine reiesea ca placa electronica fusese verificata si/sau schimbata... ?
Posibil sa fie si vreun bug la heatronic-ul asta nou..
Oricum, nu suna nemaipomenit: zgomotul s-a diminuat..

cerapur cu heatronic 2

Scris: 25 Ian 2011 22:45
de otiliubv
mda; dar ca sa imi pot da seama trebuia lasata in proba cel putin 2-3 zile (zgomotul la pornire se producea foarte rar dar cu intensitate ridicata); placa electronica nu e de tip heatronic 3 ci am un zbr 11-42 modelul ce s_a fabricat pana in 2008.
Iar despre condensarea zbr42-3, cele noi am o parere si mai "proasta" aceea cu h3 deja inginerii sunt la a treia revizie de soft si au schimbat in ultimele doua luni vana de gaz care i-ti vine cu un"carnat" de mufe adaptoare, o sumedenie de instiintari a modificarii parametrilor, altele fata de cele din carte.

h3

Scris: 25 Ian 2011 23:33
de fuji
otiliubv scrie:..aceea cu h3..
subscriu. Sa fim insa optimisti. :mrgreen:

reglare presiune gaz..

Scris: 26 Ian 2011 11:17
de lucian8030
bună,
sper să nu devin prea stresant cu subiectul referitor la reglarea vanei de gaz.
la câți mbar trebuie reglată presiunea maximă pe încălzire, pt. un consum cât mai mic și un randament optim la o centrală junkers ceraclass ZW 24-2 DH AE 23?
mulțumesc anticipat!

presiunea la duze la arzator

Scris: 26 Ian 2011 11:49
de mirmiku
Salutare. Pentru reglarea presiunii de gaz pe incalzire trebuie sa urmezi urmatoarele etape:
-calcularea necesarului de caldura.
-apoi in cartea tehnica a centralei la pagina 27 ai un tabel. In functie de necesar iti alegi presiunea la diuze. Atentie: nu trebuie sa scazi cu presiunea la 3.6 mbar echivalentul a 12 kW.
-incepand cu pagina 24 ai instructiunile de reglare a puterii termice pe incalzire.pentru a putea regla ai nevoie de un manometru de gaz corespunzator(tub U, digital sau unu cu cadran calibrat de curand)
iti recomand ca dupa aceste reglaje sa faci o analiza a gazelor arse pentru confirmarea unei arderi optime. Succes

eroare C6 la Eurostar BOSCH/Junkers

Scris: 02 Feb 2011 20:33
de Buzdugan
Salutare.
Am si eu o centrala Bosch / Junkers ZWE 24 3 MFA. Problema este ca nu mai vrea sa porneasca aparand codul de eroare "C6" Presostatul nu se conectează.

Mentionez ca in trecut a avut problema C1 " Presostatul diferenţial a deconectat în timpul
funcţionării" , dar au rezolvat baietii de la service.

Am desfacut centrala, am suflat pe acele tuburi dar cred ca sunt etansate in moment in care presostatul este oprit.

Nu le-am dat jos. Le pot da jos ? par sa fie etansate la trecerea din exterior - camera de ardere.
Sugestii? Multumesc anticipat!

Re: Centrale termice BOSCH/Junkers

Scris: 02 Feb 2011 22:04
de Buzdugan
gata. am scos presostatul, l-am verificat si functioneaza (cand suflu , inchide circuitul), iar daca nu mai suflu deschide circuitul.

Am facut si scurt la cei doi papuci crezand ca nu e tiraj suficient din moment ce nu porneste ventilatorul, dar la fel... Deci...macar nu e ventilatorul, cred ca nu e nici presostatul, sper sa fie ceva ieftin si banal (sun maine pe baieti). Daca e placa...je suis halite

cod eroare C1 si C6 la Eurostar

Scris: 02 Feb 2011 22:18
de doinastela
ai identificat bine cele 3 piese posibil vinovate: Presostat, ventilator, placa electronica (in ordinea asta ar trebui verificate..).
Ar mai fi magistrala de cabluri cu 20 poli si, eventual vreo problema la Kitul de evacuare (turturi, gheata, etc.).
Poate apare si condens pe furtunase, insa rar la acest model de centrala.

Eurostar generatia 3 este un aparat MODEL: rar s-au intalnit placi electronice arse, ventilatoare sau presostate defecte. Nici macar condensul in furtunase nu prea apare frecvent (nu exista zone reci in jurul lui).

Tu inteleg totusi ca te confrunti repetat cu problema asta.. Ciudat. Poate fi intr-adevar o placa ticnita (dar aparent functionala), sau ceva pe partea de admisie aer.

Re: Centrale termice BOSCH/Junkers

Scris: 02 Feb 2011 23:25
de Buzdugan
centrala are 9 ani.

Data trecuta cand a facut problema asta a fost eroarea C1, decuplarea presostatului cand nu e cazul. Atunci nu am avut timp sa-mi bag nasul si au venit baietii, iar cu 2 mil au desfundat cotul acela de la tiraj. Acum se pare ca este ceva mai complicat.

Furtunasele nu aveau urma de umezeala, nici presostatul, nici pe canalul de tiraj. Singurele urme de condens sunt pe cos (interior) la 'granita' cu peretele...banuiesc ca e normal. In afara de funingina de la gazele superior-calitative....romanesti nu pare sa aiba ceva in neregula. Mai puteam face ceva totusi pentru eliminarea posibilitatii de umezeaza...sa pun presostatul pe soba sau intr-un loc cald (evident nu sa-l las mult timp) ... dar daca nu a fost deloc umed...nu stiu ce sa zic.

M-am gandit ca este motorul. Am facut scurt la cele doua fire de la presostat (care e un comutator actuat pe aer pana la urma) ca sa vad daca porneste motorul (crezand ca e ars si nu face tiraj suficient pentru activarea presostatului), dar nu a pornit iar eroarea a fost aceeasi. Daca motorul ar fi ars, presostatul nu se activeaza(dar scurticircuitat era activat) atunci ce? Placa e schimbata...s-a ars odata cand a bubuit un transformator renel.

Poate mai aveti vreo idee...am inchis-o tot...pt maine...dar ma macina si daca am un indiciu cat de cat plauzibil o deschid la loc.

Si daca ar fi umezeala, in momentul cand era presostatul scurtat tb sa o ia...