Alte centrale: Ferroli, Baxi, Beretta, Arca, Protherm, Saunier Duval

centrale termice murale, clasice sau cu condensare

Moderator: fuji

Scrie răspuns
Avatar utilizator
juky_85
Junior
Mesaje: 5
Membru din: 27 Dec 2014 21:25
Localitate: Fiji
Contact:

Re: neetanseitati centrala termica

Mesaj necitit de juky_85 »

fuji scrie:poti pierde presiunea in vasul de expansiune doar daca e gaurit (are un por), sau scapa pe la ventilul de aer si membrana e sparta. Verifica ventilul vasului daca fasaie...
Am ajuns acasa acum 2 ore, tatal meu a incarcat aseara centrala la 2 bari azi cand am ajuns surpriza erea tot 2 bari, verific vasul de expansiune nici pic de aer si nu a iesit nici apa...ce sa inteleg prin asta??....oare sa se fi umplut vasul de expansiune si acum sa nu mai cada la 0,4??
Bun acum zic sa vad daca a perdut si caloriferele....o incarca la 2.4 bari centrala dau drumul la tur si retur la instalatia de calorifere si surpriza scade instant la 2 bari imediat....deci am pierderi pe instalatia de caldura,
I-am dat drumul asa am lasat-o incarcata la 1,1 fara presiune in vasul de expansiune si a urcat mergand la 2.8 bari....
Se poate sa ma lamuriti si pe mine daca e vasul de expansiune (am vazut pe net noi si la 150 de lei si il schimb dar numai sa stiu ca am scapat de problema asta si sa ies din iarna macar)...
Am verificat tevile din centrala nu are nici pic de urma de apa.
Avatar utilizator
doinastela
Specialist
Mesaje: 417
Membru din: 13 Iun 2009 01:42
Contact:

vas expansiune / dilatare apa

Mesaj necitit de doinastela »

juky_85 scrie:..verific vasul de expansiune nici pic de aer si nu a iesit nici apa...ce sa inteleg prin asta??....oare sa se fi umplut vasul de expansiune si acum sa nu mai cada la 0,4??...
producatorii de vase de expansiune dau o durata de viata de aprox. 5 ani.. Vasele italiene, spaniole nici nu prea prind atatia ani. Ce vreau sa spun: e normal ca la o centrala de 10 ani sa se duca vasul -poate e sparta membrana de mai multi ani, mai stii ?
Daca nu iese aer pe la ventil, atunci teoretic ar trebui re-umflat vasul. Insa e posibil sa scape aer ventilul vasului (daca nu e un ventil sudat), si atunci reumflarea e zadarnica.
Daca pe la ventilul vasului iese apa, atunci e sparta membrana vasului, si vasul trebuie schimbat.
E posibil si ca vasul sa aiba un por, si sa piarda apa pe acolo. Asta se intampla cand vasul e prea apropiat de camera de ardere, e lipit de aceasta, sau pur si simplu cand apare un por..

Fara un vas de expansiune functional centrala merge in continuare. Dar presiunea in centrala, umpluta la rece la 1-1,2 bar, poate ajunge relativ repede la 2-3 bar. Si cand atinge 3 bar, scuipa supapa de siguranta (..de unde, alta pierdere de apa, nu ?). Iar supapa scuipa la 3 bar daca nu e decalibrata intre timp.. ca altfel poate scuipa si la 2,5 bar.

Apa rece, cand se incalzeste, se dilata. Aceasta dilatare trebuie preluata de catre casul de expansiune -daca acesta e functional.

In orice caz, pana te hotarasti ce si cum faci, poti pune centrala sa functioneze cu o temperatura cat mai joasa pe tur (50 grd, 55, 60.. cat de jos se poate si nu e frig in casa). De ce ? Ca apa sa se incalzeasca cat mai putin si dilatarea sa fie cat mai mica.

Poti pune un vas expansiune si in exteriorul centralei (nu e nevoie neaparat de un vas plat, special pt. centrale).. Insa intre centrala si vasul exterior nu trebuie sa fie niciun organ de inchidere, ca altfel centrala nu mai poate fi autorizata Iscir.
Dealtfel, numai 10% din centralele din tara sunt autorizate Iscir (cf. declaratiilor Iscir !), si de aceea se ajunge la situatiile descrise mai sus.
Daca vine o firma autorizata iscir si constata stadiul in care se afla astfel de centrale, nu vor elibera Autorizatia de functionare (mai exact, vor finaliza Raportul de incercari cu Respins), si orice functionare a centralei va fi exclusiv pe proprie raspundere. iar Distrigaz-ul va putea orican inchide gazul. Insa dupa cum spuneam, astia nu sunt in stare sa impuna respectarea unor legi si prescriptii tehnice, asa ca functionam in continuare in Compromis.

E bine totusi ca exista un procent (mic) de centrale ce indeplinesc criteriile din prescriptiile tehnice -e un inceput.
Toate acestea fac parte din categoria de legi si prescriptii valabile pentru Bucuresti -restul tarii, Dumnezeu cu mila.. Din pacate de situatia aceasta generala ne mai aducem aminte doar cu ocazia aparitiei diverselor evenimente nedorite !
Avatar utilizator
juky_85
Junior
Mesaje: 5
Membru din: 27 Dec 2014 21:25
Localitate: Fiji
Contact:

Re: vas expansiune / dilatare apa

Mesaj necitit de juky_85 »

doinastela scrie:Poti pune un vas expansiune si in exteriorul centralei (nu e nevoie neaparat de un vas plat, special pt. centrale).. Insa intre centrala si vasul exterior nu trebuie sa fie niciun organ de inchidere, ca altfel centrala nu mai poate fi autorizata Iscir...
Buna seara,
Am instalat pana la urma un vas de expansiune de 12 litri pe ultimul calorifer practic in locul dopului.(tur-retur-aerisitor-vas)
Acum nu imi mai creste presiune decat la maxim 1.8 bari.
Acum vreau sa va intreb daca nu am pus un dop la vasul cel vechi (din spate de la centrala) este vre-o problema??
Acum sunt curios sa vad daca dupa mai multe cicluri de functionare (dupa cronotermostat de camera) v-a mai scadea presiunea.
Va multumesc frumos pentru sfaturi.
O seara cat mai buna.
Avatar utilizator
doinastela
Specialist
Mesaje: 417
Membru din: 13 Iun 2009 01:42
Contact:

vas expansiune montat in instalatie

Mesaj necitit de doinastela »

m-as bucura daca s-ar rezolva asa simplu.
Insa desi e functionala solutia, nu e ..ideala (fac abstractie de estetica): trebuie avut permanent grija ca intre centrala si vas sa nu fie robineti inchisi (inclusiv vara !).
Avatar utilizator
juky_85
Junior
Mesaje: 5
Membru din: 27 Dec 2014 21:25
Localitate: Fiji
Contact:

Re: vas expansiune montat in instalatie

Mesaj necitit de juky_85 »

doinastela scrie:m-as bucura daca s-ar rezolva asa simplu.
Insa desi e functionala solutia, nu e ..ideala (fac abstractie de estetica): trebuie avut permanent grija ca intre centrala si vas sa nu fie robineti inchisi (inclusiv vara !).
Nu am robinet intre vas si calorifer.
Sper ca s-a rezolvat problema pana acum nu mi-a scazut mai deloc din presiune semne ca asta a fost si cauza de ''pierdeam presiune''
Eu faceam perna de aer si nu stiu pe unde pierdea ca la presiunea de 1.2 bari dupa 3-4 cicluri de pornit oprit (dupa cronotermostat) cadea pe avarie.
Revin cu o intrebare...

Daca vasul de expansiune cel vechi i-am pus un capacel de valva auto si a ramas acolo in instalatia centralei si nu l-am dat jos este vre-o problema???

Va multumesc frumos pentru ajutorul acordat si va doresc UN AN NOU CU SANATATE SI BUCURIE !!!
Avatar utilizator
doinastela
Specialist
Mesaje: 417
Membru din: 13 Iun 2009 01:42
Contact:

vas vechi in centrala termica

Mesaj necitit de doinastela »

juky_85 scrie:Daca vasul de expansiune cel vechi i-am pus un capacel de valva auto si a ramas acolo in instalatia centralei si nu l-am dat jos este vre-o problema???..
nooo, nici vorba, nu e nici-o problema cu vasul vechi. E pur si simplu un obiect suplimentar in instalatie, un ..vas fara functie. Atat timp cat n-are vreun por sau vreo neetanseitate, nu e nici-o problema.
S-au mai intalnit situatii cand a ramas vasul vechi in centrala termica (pentru ca era greu de scos, trebuia demontata centrala de pe perete, etc.).
Avatar utilizator
skipy79
Membru Activ
Mesaje: 23
Membru din: 08 Oct 2012 21:14

centrale cu schimbator secundar sau bitermic ??

Mesaj necitit de skipy79 »

Ce recomandati...centrale cu schimbator secundar sau bitermic? avantaje/dezavantaje.....
Avatar utilizator
fuji
Senior
Mesaje: 4073
Membru din: 11 Iun 2009 17:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: centrale cu schimbator secundar sau bitermic ??

Mesaj necitit de fuji »

skipy79 scrie:Ce recomandati...centrale cu schimbator secundar sau bitermic? avantaje/dezavantaje.....
Centralele termice cu schimbator bitermic sunt mai simple, si implicit probabilitatea aparitiei unei disfunctionalitati, a unei piese defecte este mai mica.
In primul rand, centralele cu schimbator bitermic nu au vana cu 3 cai, care dupa dum s-a constatat este sursa multor probleme.

Pe de-alta parte, schimbatorul bitermic in sine este destul de scump -si daca acest schimbator se infunda /gaureste, atunci inlocuirea lui va costa considerabil.

In general, daca apa de alimentare a centralei este dura, eu recomanda centrala cu schimbator in placi. Si recomand asta nu pt. ca aceste centrale ar functiona bine cu apa dura (nu o fac !), ci pentru ca o eventuala schimbare a schimbatorului in placi costa mai putin decat cea a inlocuirii celui bitermic.
Avatar utilizator
skipy79
Membru Activ
Mesaje: 23
Membru din: 08 Oct 2012 21:14

vine apa din calorifere

Mesaj necitit de skipy79 »

Va salut,daca pana acum cativa ani aveam problema,dadeam drumu la apa calda menajera si se incalzeau caloriferele,adica vana cu 3 cai era plina de mizerie,acum am alta problema,adica exact inversul.
Dau drumul la apa calda menajera si are un miros ciudat,adica mirosul apei din calorifere,si daca las sa curga mult se vede pe indicator cum imi scade presiunea,drept dovada ca-mi vine apa si din calorifere,sa fie tot vana cu 3 cai ?
Avatar utilizator
doinastela
Specialist
Mesaje: 417
Membru din: 13 Iun 2009 01:42
Contact:

Re: vine apa din calorifere

Mesaj necitit de doinastela »

circuitul inchis de incalzire poate comunica cu cel de apa rece/calda doar prin schimbatorul in placi si prin sistemul de umplere al centralei.
Avatar utilizator
skipy79
Membru Activ
Mesaje: 23
Membru din: 08 Oct 2012 21:14

vine apa din calorifere

Mesaj necitit de skipy79 »

De asta mi-am si creat cont aici,raspunsuri avizate si promptitudine.
Vizavi de problema mea,ma gandeam ca schimbatorul in placi l-am schimbat acum 6 ani,zic iar ii asta,ca-i scump,si la a cea de-a doua posibilitate data de dumneavoastra ,si anume prin sistemul de umplere a centralei,din prostia mea se pare c-am uitat pe deschis,si de aici comunicarea
Va multumesc ,o saptamana linistita.
Avatar utilizator
vik
Junior
Mesaje: 5
Membru din: 14 Mai 2015 07:37

Re: Alte centrale: Ferroli, Baxi, Immergas, Vaillant, Beretta ..

Mesaj necitit de vik »

Vă salut şi bine v am găsit
încerc să ajut pe cineva care caută :
Robinet încărcare automat pentru o centrală ferroli new elite 24kw
vă mulțumesc.
Avatar utilizator
admin_forum
Site Admin
Mesaje: 122
Membru din: 11 Iun 2009 15:19
Contact:

Robinet încărcare automat centrală ferroli new elite 24 kw

Mesaj necitit de admin_forum »

vik scrie:Robinet încărcare automat pentru o centrală ferroli new elite 24 kw
la cursul actual e vreo 165 Lei:
http://www.ivp.ro/robinet-incarcare-aut ... i-39809780

Imagine
Avatar utilizator
vik
Junior
Mesaje: 5
Membru din: 14 Mai 2015 07:37

Re: Alte centrale: Ferroli, Baxi, Immergas, Vaillant, Beretta ..

Mesaj necitit de vik »

Mulțumesc pentru deranj
mulțumesc pentru ajutor
într adevăr acela e robinetul ,cu ajutorul altcuiva l am găsit la 130 plus 15 transport pe alt site.
poate găsim şi ceva sh
stimă
Avatar utilizator
admin_forum
Site Admin
Mesaje: 122
Membru din: 11 Iun 2009 15:19
Contact:

Robinet încărcare automat centrală ferroli new elite 24 kw

Mesaj necitit de admin_forum »

exista pe net si preturi mai joase -asta pentru ca sunt firme amatoare, care n-au preturile updatate Ferroli, sau firme in faliment (..si plutesc site-urile in continuare, tc.).

Mai sunt unii care aduc importuri sporadice din italia -si mai mult ca sigur nu au asa ceva in stoc. Poate aduc in cateva saptamani, luni.. sau poate nu.

Iar second-hand.. o sa-ti ceara 100 Lei - e bine ?
Avatar utilizator
vik
Junior
Mesaje: 5
Membru din: 14 Mai 2015 07:37

Re: Alte centrale: Ferroli, Baxi, Immergas, Vaillant, Beretta ..

Mesaj necitit de vik »

sunt constient ca daca am gasit pe un site si nou si ieftin ,nu e obligatoriu ca e si disponibil sau la comanda etc etc etc
ca va fi 130 ,150,165 sau 200 cum I-a zis meseriasu tot va trebui sa-si cumpere pana la urma . sh vad ca sunt rare ,modele vechi
multumesc pentru deranj
Avatar utilizator
eae
Mesaje: 2
Membru din: 19 Aug 2015 21:14

Re: Alte centrale: Ferroli, Baxi, Immergas, Vaillant, Beretta ..

Mesaj necitit de eae »

Salut,

Am o centrala Protherm Lynx 24 de aproximativ 2 ani (care nu mai este in garantie) si am urmatoarea problema:
Nu porneste caldura decat dupa ce dau drumul la apa calda menajera. Daca porneste doar caldura ( fara a declansa ACM ) porneste ventilatorul dar nu-si ia gaz decat o secunda sau doua dupa care decupleaza.Centrala nu da nici o eroare dar face asa la nesfarsit fara sa incalzeasca caloriferele. Daca dau drumul la apa calda, dupa ce se aprinde flacara, daca opresc apa calda isi face trecerea si pe caldura si ramane si flacara aprinsa, dupa care functioneaza normal pentru un ciclu.
Vreo idee care ar putea fi problema?
M-ar interesa daca se merita investitia intr-o reparatie sau achizitia unei centrale noi.
Avatar utilizator
fuji
Senior
Mesaje: 4073
Membru din: 11 Iun 2009 17:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Protherm Lynx

Mesaj necitit de fuji »

Probleme la vana cu 3 cai ? Sau placa electronica.
Cum s-o schimbi după 2 ani ?! Cheamă service-ul.
Avatar utilizator
eae
Mesaje: 2
Membru din: 19 Aug 2015 21:14

Re: Alte centrale: Ferroli, Baxi, Immergas, Vaillant, Beretta ..

Mesaj necitit de eae »

Merci mult!
Din pacate nu mai am garantie la ea, o sa chem pe cineva sa-mi faca un deviz si in functie de costuri, ma orientez daca o repar sau nu, ma mananca palma oricum sa achizitionez un BOSCH GAZ 6000 ( acum cat se mai poate ).
Avatar utilizator
unocaid
Mesaje: 2
Membru din: 24 Sep 2015 21:53

curatare chimica centrala Westen pulsar 240 fi

Mesaj necitit de unocaid »

Multumesc pentru informatii.
Problema cu centrala mea era ca baga apa calda in calorifere cand deschideam un robinet de apa calda si nu mai era calda apa calda
centrala westen pulsar 240 fi, 10 ani vechime, vana cu 3 cai, din alama, are piston si motor
cu rabdare, indemanare si cateva chei fixe am dat jos vana
era plina de negreala si pe circuitul de apa calda era mult calcar
am curatat-o cu harpic 9% hcl
am turnat harpic in ea timp de 5-10 min, apoi am clatit bine cu apa sub presiune de la robinet, am prins cu degetu teava
am facut asa de cateva ori
la fel am curatat si schimbatorul in placi, era plin de mizerie
initial am incercat cu detartrant nufar ultra activ pe baza de acid citric si acid metansulfonic, nu a curatat mare lucru, nu a atacat calcarul, in schimb a inrosit partea de vana care a stat scufundata in el cam 30 min, deci e coroziv
Harpic ataca calcarul, reactia e vizibila
am clatit insistent cu apa sub presiune si apoi le-am scufundat pe amandoua in solutie de bicarbonat de amoniu alimentar 30 min, ca un neutralizator, nu stiu cat de eficient
pistonul vanei s-a deblocat, functioneaza normal acum
la demontare vana:
-scoate centrala din priza
goleste centrala de apa: se inchid robinetii de tur, retur si intrare apa rece, se deschid un robinet de apa calda apropiat de centrala, apoi se deschide la maxim robinetul de incarcare al centralei si centrala se goleste prin rob de apa calda deschis.
se da jos capacul frontal, 2 suruburi dedesubt
se desface surubul din dreapta al panoului cu afisajul, panoul se deschide spre stg.
se trage clipsul de fixare al motorului pe vana, apoi motorul se ridica liber in sus, atentie costa 4 milioane
cu spray wd 40 se ajuta la desfacere toate legaturile vanei
cu cheie de 18 se desface presostatul, intai i se scot firele
cu cheie 13 sescoate sonda temp acm
cu surubelnita lunga cruce se desfac cele 2 suruburi cu care schimbatorul in placi e prins de vana si de grupul retur
cu cheie 30 se desface piuluita de la bypass retur, prin spate, cu rabdare, atentie e o piesa mica de plastic in interiorul bypass care va cadea la scoaterea vanei, mare atentie
cu cheie 30 se desface piulita de la intrare ag termic(stanga) si apoi de la iesire tur si iesire acm (dedesubt)
cu surubelnita cruce se deface surub prindere vana dedesubt
cu atentie se scoate vana tragand in sus si inainte, treptat
din spate va cadea o mica piesa de plastic cu un arcusor si 2 discuri fenestrate care va trebui repusa pe pozitie la bypasss retur la remontarea vanei, atunci va fi nevoie de o oglinda pusa in spatele vanei pentru a o pozitiona corect
remontarea se face exact invers
apoi se inchide robinetul de incarcare, se deschide robinetul intrarea apa rece, dupa ce nu mai iese apa murdara si aer la robinetul deschis de apa calda se inchide si asta, se incaraca centrala foarte incet pana ce pres ajunge la 1,5 bar, se deschid robinetii tur si retur, se baga in priza se porneste apa calda. Daca inca mai e mult aer in circuit, centrala se va opri si va da E25 eroare, se scoate aer pe la rob de descarcare, si pompa va scoate aer prin valva automata, apoi E25 dispare, resetare si repornire
acum centrala mea da apa calda mult mai repede, temp. agentului termic nu trece de 66 grade in timp ce inainte de spalarea schimbatorului in placi imediat ajungea la 85 gr C, deci nu se forteaza aiurea
nu mai incalzeste si caloriferele cand pornesc acm, deci vana functioneaza corect

de ce am procedat asa?
omul de la service mi-a luat cinci sute de mii doar ca sa imi spuna ca vana e defecta si trebuie inlocuita si ca ar mai trebui facuta si o spalare chimica
pretul?
"9 milioane vana si 6 milioane spalarea chimica totala sau si mai bine o centrala noua"

DAR CENTRALA MEA FUNCTIONEAZA NORMAL ACUM
evident, trebuie sa gasesc o solutie pentru a spala intreaga instalatie, ma gandeam la DR. CLEANEX de la Chemstal, se baga intr-un calorifer cu un pistol tip silicon prin aerisitor si se lasa cateva zile, apoi golire si reumplere instalatie plus adaugare protector, tubul 2
A folosit cineva DR. Cleanex sau ceva similar? E alcalin.

spare parts catalogue aici: http://zip-service.c...sten_pulsar.pdf
Scrie răspuns

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori